Smart Destinations Offers The Only Mobile-Enabled Ticket In The Attraction Pass World And Receives Two Patents For Its Mobile Validation Technology

As the world becomes more mobile — a 2015 Pew Research Study reports nearly two thirds of Americans own a smartphone — Smart Destination’s Go City Card has the unique distinction of being the only mobile enabled ticket in the pass world.

BOSTON, MA (October 20, 2015) — As the world becomes more mobile — a 2015 Pew Research Study reports nearly two thirds of Americans own a smartphone — Smart Destinations’ Go City Card has the unique distinction of being the only mobile enabled ticket in the pass world.

Según Matt Higgins, director de tecnología de Smart Destinations, "En realidad, acabamos de recibir una segunda patente para nuestro software personalizado que permite la validación móvil de nuestros pases."

La patente más reciente consiste en un software que procesa una venta "con al menos un plazo no especificado." Esto significa que cuando Smart Destinations vende una tarjeta City Ir en línea, la compañía no sabe exactamente cuándo se utilizará el pase o en qué atracción. La tecnología permite Smart Destinations para reconocer un pase para una fecha en el futuro en cualquiera de 450 atracciones, confirman el pago a la atracción, y permiten el paso titular para poder entrar.

La otra patente, también recibió en 2015 , Tiene que ver con la admisión de procesamiento a un lugar al relacionar el acceso a un escaneo de un código QR.

Higgins señala que Smart Destinations ha instalado aproximadamente 1 , 000 dispositivos de lectura en 450 atracciones de todo el país para que los consumidores puedan tener acceso a lugares de interés a través de sus teléfonos inteligentes en lugar de tener que usar el viejo que rip formato de libro billete.

Mientras Smart Destinations todavía vende la tarjeta City Ir a través de los ladrillos y mortero de salidas en cada uno de los 11 ciudades que atiende, aproximadamente 90 % De su público opta por utilizar el acceso a la tecnología smartphone.

For additional information, visit GoCityCard.com.

Acerca de Go City Card

Go City Card, a division of Smart Destinations, sells multi-attraction passes to 11 of the most popular tourist destinations in the U.S. including Boston, Chicago, Las Vegas, Los Angeles, Miami, New York City, Oahu, Orlando, San Diego, San Francisco, and Washington, DC. Go City Cards can be purchased online and instantly delivered to a traveler’s smart phone or they can be bought at brick and mortar outlets within a city upon arrival. Travelers choose from different types of passes to fit their needs including an all-inclusive pass which provides carte blanche to visit any of that city’s included attractions or a “Build Your Own” which enables a traveler to create their own itinerary. Depending upon the pass selected, travelers can realize a savings of up to 55% less than paying at the gate. All passes come with valuable extras including the ability to skip the line at select attractions and comprehensive guidebooks that offer insider tips and bonus discounts on shopping and dining.

For additional information, visit GoCityCard.com.

Press Contact:

David Ezra